lördag 17 oktober 2009

Jag har sagt det förut

En sån kämpe han är, en värdigare SM-vinnare, igen.

Detta mina vänner är en häst med ett kämparhjärta av renaste guld, han ger sig inte. Man brukar säga inom humanidrotten att en del kämpar bra "man mot man" men vad säger man om denna fantastiska häst. Att han dessutom är åtta år gammal och utvecklas fortfarande och visar sådan löpglädje värmer ett inbitet travhjärta. Vi som varit med en stund känner även igen en del inslag i hans ädla stamtavla, på moderssidan finns bland annat, Blitzy, Listig och Itaka alla med Sund som "efternamn". Fadern Viking Kronos kräver ingen närmare presentation. Det skall bli oerhört intressant att i framtiden följa Tritons avkommor (detta mina vänner är en repris från ett tidigare blogginlägg, men ack så sant).


Fiffan gick provlopp idag och mer än motsvarade våra förväntningar, jag som är en försiktig general tyckte att ett jobb i trettio tempo i långvagn var för lite blev nedröstad av kusken(min kära sambo) och sällskapet, Bebban. Tok gjorde som tok sade, vi gick ut i ett provlopp med tempot 23-27 från spår 9, Fiffan fick tredje ut och gick första varvet efter 26 och andra varvet efter 23, detta med Peter Eriksson i sulkyn. När vi senare tog pulsen så stannade det på 96. Detta visar på att vi nog har lite att jobba med =).

Inga kommentarer: