torsdag 29 oktober 2009

Imorgon är det vintersäsong på riktigt.

Imorgon är det dags för årets första bandymatch och därmed dags för årets första glögg också, det verkar lite inskränkt i Sandvikens nya bandyarena, Göranssons arena där får man inte ta med sig något att dricka. Ja, det förstår jag med, att man inte får ta med sig sprit in, men en termos kaffe eller glögg (finns även alkoholfri) att värma sig med i pausen kunde man väl unna sina besökare. Då kanske ni inte tror att man behöver värma sig i en inomhusarena, men det måste man kan jag lova, dessutom är det en mysfaktor, så det så. Jag hoppas att de kommer att tillåta detta när Bollnäs får sin arena, jo, det kommer att bli en arena, det måste till i den moderna Bandyn. Och som jag ser det så kan man använda en sådan arena till många typer av arrangemang, om man tänker till lite innan. Och dessutom får vi väl se oss omkring på arenor som redan finns och på så sätt undvika de problem vi hittills sett. Men nog har väl ändå arenor som Globen och Kupolen gett samhället en extra dimension, eller...

Orange och Blå, det är laget vi håller på!

4 kommentarer:

Admin sa...

Det är inte klokt - gånger två!

1, det kan inte vara bandysäsong redan!? Jag har fullständigt tappat årstidskänslan här nere.

2, ingen glögg?! Inte ens Lumumba?! Det är ännu knasigare ;-)

Heja heja orange och blå!

Kram från isfritt land.

Brita sa...

Det är väl självklart att du ska ha lite lingonglögg med dig till bandyn!
Kram

Mija sa...

Konstigt med bandysäsong utan sonen... Han var super intresserad!
För mig ska bandy ändå spelas ute, men de måste väl till hall för att hänga med ;-)

Åsa sa...

Malee: Visst är det dags ikväll, och eftersom jag är Bollnäsfan/bo så får jag ta med mig glögg, lumumba eller vad jag vill. Det ligger väl liksom i generna här hos bandyintresserade hälsingar =)

Brita: Lingonglögg blir det (fast den är inte kokt ännu)!

Mija: Förstår att det känns konstigt, men du får väl kolla resultatet och meddela. Vi som vill att bandy skall spelas ute börjar tyvärr bli "den gamla stammen", det trodde man väl aldrig att man skulle klassas som, men...