måndag 26 oktober 2009

Det verkar som att Fiffan aldrig blir ren igen...

Nu får det gärna sluta regna för min del, Fiffan rullar sig grundligt var dag, jag borstar och borstar, med viss framgång. Men fast jag duschar henne så slår det liksom upp igen, ja, leran alltså. Det skulle inte göra mig alltför mycket om backen frös å det kom lite snö, i lagom mängd åt gången så vi hinner skotta undan utan att förta oss, det skulle även ge oss en ljusare tillvaro. Så tycker jag, men jag vet att inte alla håller med mig i den frågan.

I övrigt verkar mycket vara likt vädret just nu eller så är det bara det att vädret smittar av sig på vårt sinne och gör det lite gråare för dagen. Pratet i fikarummet på jobbet kretsar kring vaccinering, halka, tristess och vintertid, inga direkta lustigheter. Men imorgon så skall vi försöka att drömma oss bort en liten stund och prova en ny restaurang med thaimat till lunch.

Ha en mysig hösttristess!

2 kommentarer:

Admin sa...

Vill nästan ha höst-tristess - det är mer än full rulle hos oss just nu ;-)

Har ni/vi fått ännu en thairestaurang? Kram!

Åsa sa...

Ja säga vad man vill, det är ganska lugnt och skönt med te och levande ljus kvällar. Men förhoppningsvis så får jag snart fullt upp med inflyttningen i nya lägenheten =). Vår nya thairestaurang ligger i Frimishuset och drivs av Peter Sundkvist vars hotell i Thailand förstördes i Tsunamin, repriser behöver inte alltid vara helt fel.
Det känns bra nu när jag längtar till er, kram!

Vaccinerar ni er i Thailand mot svininfluensan?