tisdag 14 april 2009

Helt oootroligt

Man skall aldrig upphöra med att prova saker som låter alltför otroligt för att vara sant, inte bara avfärda och gå vidare utan att testa i alla fall lite. Jag har ju en längre tid dragits med en fot som inte vill göra som jag vill, men jag har varit till ortoped och fått hjälpmedel och var nöjd så. Men min kära syster pratade sig så otroligt varm för sina "massai-skor" så det var näst intill fara för gräsbrand. Till slut så sade jag åt henne att lämna dessa undergörande skor och låta mig prova, vilket hon också gjorde. Och idag var det dags för det stora testet, jag gav mig iväg på en promenad som jag inte klarat av på cirka tre månader. Till min stora förvåning så gick det vägen, detta tack vare skorna. Tänka sig att det kan bli som skillnad av att bara byta skor, till dessa MBT (Masai barefoot technology).

Nu förstår jag varför en del travare blir så otroligt mycket bättre barfota =)

Annars består livet av en buffe av rester efter påskens späkande, men tro för all del inte att jag gnäller. Idag förvandlas resterna efter påskens lax till en pastasås med spenat, ädelost, creme fraishe och rökt lax. En riktig festmåltid väntar på påsklovets första dag, det sitter fint efter det årliga besöket hos folktandvården i morse, och hålen lyste till min glädje med sin frånvaro, tack för det =)

4 kommentarer:

Boel sa...

Kan du tänka dig Åsa, jag har ett par Masaisandaler, som jag fått. Jag har också ont i fötterna...
Så blir det för oss kämpande kvinns... :)

Boel sa...

Mina hästar har jag bara täcken på i snöstorm, eller ihållande iskallt regn. Det är som en lösdrift här... på sätt och vis och sätter jag täcken får dom inte tillräckligt med vinterpäls. De har aldrig frusit.
Jag har sett en häst som frös i Tunisien.
Det var hemskt.

Här äter de sig till värme.

Snart tänker jag att vi borde träffas :).

Brita sa...

Jag har också en syster med Massai-skor. Jag har aldrig testat men det kanske jag borde göra. Vem vet: det kanske blir något att gå i när jag travar vidare genom landet på min fantasipromenad.

Admin sa...

Fanatstiskt! Det är bra med systrar ibland! Med spikmatta och Masaiskor så dansar du fram snart hoppas jag! Kram!