torsdag 16 april 2009

En lång dags förd mot natt

Dagen idag blev en extra lång dag då jag vaknade klockan fyra imorse, varför jag vaknade då? Jo, någon (gissa vem) hade pillat på min väckarklocka och ställt om den till en timme tidigare så därför ringde den klockan fyra istället för fem, vilket jag inte i mitt nyvakna tillstånd förstod förrän min sambo inte anslöt i vanlig tid, då jag stilla påminde honom om att det började bli dags så upplyste han mig om att det var en timme kvar innan det var dags att släppa ut djuren. Nåja det kändes helt okej att krypa ner i sängvärmen en timme till då det snöade!!! utomhus.

Igår besökte jag vår lilla stad och införskaffade en biljett till en underbar sommarkväll i Freluga, som är en liten by cirka tre kilometer hemifrån, det spelar ingen roll vad den sommarkvällen bjuder på för väder jag är i alla fall övertygad om att kvällen blir i det närmaste magisk. Vad är det då jag skall hitta på, jo, inget mindre än att packa picknick korgen och ta cykeln för att njuta av en konsert med Perssons Pack som släppte en skiva i februari. Jag fullkomligt avgudar dessa tillställningar, och gudarna skall veta att detta inte är den första spelning dom gör som jag bevistar, är man uppväxt och formad i samma tid och på samma plats som huvudpersonen så känner man igen sig i texterna och lever sig in i dessa. Så nu har jag sannerligen något att se fram emot när sommaren kommer.

Annars är livet lika vanligt och lite halvtrist som vanligt, jag har tillbringat dagen framför datorn och dess bokföringsprogram för att få lite ordning och reda. Och trots allt så tycker jag att det är ganska roligt, jag kommer dock att förneka detta påstående i all framtid, då det inte egentligen är min sanna mening om detta livets mindre lustfyllda måsten.

1 kommentar:

Admin sa...

Men lägg av! Första sommaren jag inte kommer hem... attans också, men ha så himlans kul. Jag kommer vara inst grön av avundsjuka!

Kram!