måndag 27 april 2009

Det växer till under mina fötter

Det är på marknivå det händer saker i mitt liv för närvarande, både inne och ute. För dagen är det lugnt med arbete i trädgården, jag kan bara luta mig tillbaka och njuta i fulla drag av det som kommer upp i landen.
Min kära sambo ser till att det händer saker i vår blivande lägenhet, nu är golvet påbörjat, så nu kan vi snart gå där och slippa hoppa runt på golvåsarna och leka "inte nudda marken/golvet". Det börjar så smått ta form där inne och det känns skönt och spännande.
Och då vill ju inte jag vara sämre jag heller, jag vill ju också vara fin i marknivå. Och fötterna är glada att äntligen få njuta av sin frihet ute i det fria efter en lång vinter instängd i raggsockor och vinterskor.

1 kommentar:

Brita sa...

Vilken fägring. Både i jorden och på dig. Jag ska fixa till mina naglar i kväll. Fotbad till ishockeymatchen. Sedan lite nagellack. Skönt för fötterna att få komma ut i friska luften igen. Det blir lite thailandskänsla då.
Må så gott i vårsolen!
Kramar från Svärdsjö