torsdag 23 april 2009

Det ljuva livet

Jag tror att sommaren är på väg, men samtidigt tror jag nog att vi trots allt får ge oss till tåls en liten stund till, vårblommor och sol till trots. Detta grundar jag på måndagens besök på Bollnästravet då långkalsongerna gjorde kvällen dräglig, utan dem hade jag inte trivts så bra. Det var som vanligt en trevlig kväll på travet men bra tävlingar då det var V-65, vi fick dock hjärtat i halsgropen då Bo Landgren och hans häst stupade i loppets slutskede, men det hela slutade lyckligt, bägge klarade sig utan större blessyrer. Hästen fick sys med fem stygn och de bägge var rejält mörbultade dagen efter, men annars vi god vigör och gott humör. Det är alltid lika otäckt när det händer olyckor men trots allt brukar det oftast sluta lyckligt.

Här ser vi lilla Wilma igen, gissa om hon är makalöst bedårande, man smälter som en glass i sommarvärme. Hon är särskilt förtjust i att spela fotboll och att busa med folk och eventuellt tugga lite på människorna eftersom det kliar i tänderna. Hundvalpar, kattungar och alla sorts djurungar är något som definitivt hjälper till att förgylla våren och tar den årstiden till ännu en nivå.

Jag slutar denna lilla bloggstund med denna vackra vy som vi hade härom kvällen. Ha en bra dag, själv skall jag gå ut i solen och dricka en kopp te!

3 kommentarer:

Admin sa...

Vilken otrolig sötnos! Vill ha en jag också!Fast vid närmare eftertanke räcker det nog med de två vi har...

Kram

Åsa sa...

Malee: Hon är sanslöst charmig, till och med när hon skäller och morrar, den fasen har nog i alla fall jag passerat =)

Mija sa...

Hej vilken söt liten valp, som sockervadd *ler*
Och olyckan såg otäck ut, tur att det oftast går bra med tävlings olyckorna, det blir ju rejäla smällar!