söndag 19 april 2009

En sån kämpe

Detta mina vänner är en häst med ett kämparhjärta av renaste guld, han ger sig inte. Man brukar säga inom humanidrotten att en del kämpar bra "man mot man" men vad säger man om denna fantastiska häst. I rena förbifarten så gjorde han denna bedrift på tangerat världsrekord. Att han dessutom är åtta år gammal och utvecklas fortfarande och visar sådan löpglädje värmer ett inbitet travhjärta. Vi som varit med en stund känner även igen en del inslag i hans ädla stamtavla, på moderssidan finns bland annat, Blitzy, Listig och Itaka alla med Sund som "efternamn". Fadern Viking Kronos kräver ingen närmare presentation. Det skall bli oerhört intressant att i framtiden följa Tritons avkommor.

Detta är Wilma, en ny bekantskap, även om detta var hennes mest framträdande för att inte säga enda sida hon visade upp. Det är svärmors nya lilla knyte, hon är en bijon frisé och har den späda åldern av åtta veckor. Men det är lite mycket nya intryck när man är så ung och skall flytta hemifrån så man kan lätt bli lite trött, men hon verkar mycket trygg i sitt nya hem och sin korg.




Sen har jag idag infriat ett nyårslöfte, jag lovade att plocka blommor oftare och äta fler smultron, verkligen ta mig tid att njuta av livet. Göra lite mer som man gjorde när man var liten, så idag har jag varit ute och plockat blåsippor, nej, de är inte fridlysta i Gävleborg, du får plocka en bukett men inte gräva upp eller ta med rötterna.

2 kommentarer:

Mija sa...

Håller med vilken kämpe! Roligt nu när de bästa hästarna är ute och kämpar om vinsterna! Även om jag gillar hemma banan mest!

Rakel sa...

Åhhh, här dröjer det innan min lilla kulle med blåsippor visar sig.

Nu först hittade jag din blogg hos Brita. Ska grotta runt i den nu.

Kram