måndag 6 april 2009

Åhhh, vad härligt det börjar bli

Helgen har varit underbar, och det är verkligen inte bara vi tvåbenta som njuter av denna årstid, utan även våra fyrbenta vänner njuter av den.

Katter och hästar lägger sig i solen och bara myser. Jag kan säga att även krokusarna i rabatten börjar så smått titta fram. Så det lutar åt att årets första trädgårdsarbete kommer att äga rum under det stundande påsklovet, jag längtar faktiskt lite och hoppas att det härliga vårvädret håller i sig. Att vara lärare har definitivt sina fördelar och påsklovet är sannerligen en av dessa fördelar, dessutom så är påsken en lugnare högtid än julen och ger fler tillfällen till ren njutning av både mat, umgänge och fint väder.

2 kommentarer:

Mija sa...

Ja alla njuter i vårsolen, så mysigt tid nu och framöver!

Brita sa...

Njut i det fina vårvädret. Det gör jag. Just nu är det vilodags efter en intensiv dag men jag gottar mig i tankarna åt kakan som du bakat inför mitt stundande besök. Det dröjer visserligen ett tag innan jag har traskat mig ner genom Sverige i fantasin. Men i verkligheten får vi nog göra oss en tur framöver och titta till dig och hästarna.
Kram från Svärdsjö