måndag 18 februari 2008

Vår i antågande

Nu är det nära för Liten, det är bara två månader kvar av hennes dräktighet. Men skall jag vara riktigt ärlig så tror jag nog att hon kommer att föla lite tidigare, hennes mor gick aldrig längre än tio månader och två veckor. Liten har det lite jobbigt för tillfället, det är tungt att släpa runt på alla extra kilo, inte lika enkelt och roligt att busa med sin syster. För att inte tala om vad tråkigt det är att vara fölsto jämfört med att vara tävlingshäst, aldrig kommer man ifrån gården, inte får man bli riden eller körd när man kommit så här långt, nej, tråkigt är vad det är tycker Liten.

Medans Liten får det tyngre och tyngre så går jag emot både sport- och påsklov. Det ska bli väldigt trevligt, jag har tänkt mig att sitta vid sjön och elda, dricka choklad, äta limpmackor och apelsiner samtidigt som jag läser litteraturen vi fått på vår pedagogikkurs. Dessutom skall jag göra någon liten avstickare och hälsa på några vänner och umgås under behagliga förhållanden.
Sen skall jag ta någon promenad med vårt uttråkade fölsto.

Inga kommentarer: