fredag 1 februari 2008

På lingonröda tuvor...

Röda lingon såg jag idag under min lilla promenad, ur led är tiden, men dom är fina =)


Här sitter jag nöjd och belåten efter fredagens varmvattensgymnastik och dricker en kall öl, samtidigt som jag summerar veckan som varit. Det har varit en bra vecka, mamma har repat sig sedan hon halkade omkull och jag har fått en ny arbetskamrat, Pia, som jag trivs väldigt bra med. Eleverna har varit som små glada änglar hela veckan, vilket gör en gammal lärare glad.

Och i veckan fick jag tack vare min vän Kent, gift med en väninna som jag känt i så gott som hela mitt liv, spelat handboll med samt sist men inte minst vunnit bandymedaljer tillsammans med, kontakt med ett par som förlorat sin ponnys sällskapshäst. Så imorgon kommer dom och hälsar på Lisen få se om det kan vara en ny kamrat till ponnyn. Vi håller tummarna för att det säger "klick" för då skulle Lisen få ett bra liv som sällskap till ponnyn och som sällskap på uteritter, vilket skulle vara som balsam för mitt hjärta.

Ha en trevlig helg!
Kram

2 kommentarer:

Unknown sa...

Lingon nu? Ja herre gud..tiden är vrickad..

Åsa sa...

Nu är ordningen återställd, i helgen kom snön och lingonen är nu dolda av ett rikligt snötäcke. Det verkar som vi trots allt skall få en "riktig" vinter till slut =)