tisdag 12 februari 2008

Ett sånt debacle

Kom hem från jobbet och skulle skynda mig att ta in lilla Fiffin, detta för att hon skulle hinna äta en bit och kissa innan vi skall köra. Som ni vet så har hon en aning hormontrubbel ibland. Nu är en sådan tid kan jag säga. Jag hade förberett mig på bästa sätt, tuggat på den medhavda moroten så det hörs tydligt vad jag har i handen, noga gömt grimskaftet i jackfickan och gått ut i hagen och låtsas laga hagen, detta för att väcka hennes nyfikenhet. Men glöm det, så lättlurad var inte den sköna damen idag. Därför så tog sig matten en promenad.

När jag återkommer från promenaden så tar jag tjuren vid hornen igen, beslutsam att lyckas vinna över den något vrånga hästen i hagen. Då tillstöter en stunds hårt arbete för den sköna damen vilket består i att hålla sin storasyster och mig så långt ifrån varandra som möjligt. Detta för att hon naturligtvis inte vill vara ensam ute i hagen eftersom det inte är så kul. Och då Liten gärna går in så har Fiffi fullt upp och rusa runt i hagen och slå och "springa åt" oss så vi håller oss på mattan och på lagom avstånd.

Efter en halvtimmes tålamodsprövande väntan i hagen så fick vi äntligen tag på storasyster, och då ligger man illa till en stund, hållandes i Liten och trätande på Fiffin så tog vi oss in till slut. Detta bara för att konstatera att hon tappat en sko och att körningen blir inställd. Ack, ack, ack, vilket debacle. Och som avslutning så säger grannen att "henne har du fått för dina synder", då undrar man ju hur roligt man haft egentligen, men efter en stunds moget övervägande kan det bara konstateras: Det var det värt =)

Inga kommentarer: