lördag 9 februari 2008

Plask och lek på fredagarna

Här är min underbara hemvist under en timme varje fredag eftermiddag. Det är en bassäng fylld med varmvatten (33,3 grader) där vi sex stycken glada deltagare trängs och gymnastiserar till musik varje fredag vid femsnåret. Och jag säger bara det att får ni någongång chansen att delta i varmvattengymnastik så ta den, det är helt underbart, varmt och skönt och ni har ingen aning om vad man kan åstadkomma i vattnet. Kroppen går att få att göra saker som man inte klarat på de senaste (20 ungefär) åren, men i varmvatten blir man smidig som en balettdansös, tro mig , det är sant. Men kom förall del ihåg att saker som är så plättlätta i vattnet fixar man inte på land, man har en viss förmåga att glömma det.

Idag har vi inlett utesäsongen, nej, vi har inte flyttat till Thailand. För första gången i år tog vi fram utemöblerna och dynorna , korkade upp ölen och umgicks i den underbara vårsolen med våra närmsta grannar. En varm känsla spred sig i hela kroppen, det här är bara början, nu kommer vi att ha det så här i måååånader framöver.

Som tur är så avslutades dagen på ett fördelaktigt sätt, för imorse vi tiodraget tog jag min mor och for beslutsamt ner på staden för att inhandla en vårgarderob åt mig (utan knappar och dragkedjor, som busar med mig). Jag kom hem med två par nylonstrumpor, en baddräkt samt en påse te, det är inte mycket till garderob. Vi gör ett nytt försök imorgon och åker till Söderhamn, skam den som ger sig. Nu när jag har pengar och vet vad jag vill ha, då finns inte dessa saker. Då är ju läget så tråkigt att jag inte kan hyfsa till min framtoning och dessutom trivas med densamma, så för mina medmänniskors bästa, låt mig hitta något imorgon.

Fiffin var jättefin idag i sina backintervaller, det var meningen att vi skulle börja med rakbaneträningen idag, men det blev inget av med det då vädret behagade spela oss ett spratt och tina rakbanan till ett lerdike. Och vem vill plaska omkring i ett lerdike ??? Men vi är på gång, lita på det, Fiffin är så pigg att hon vill sparka och hoppa är man kör och då brukar det vara dags för snabbare jobb så man kan "lätta på trycket". Jag börjar längta till vi är redo för provlopp =) även om det är en bra bit kvar.

2 kommentarer:

Admin sa...

Jag tror du är jättesnygg i baddräkt och en påse te ;-) Kram

Åsa sa...

Jo,snyggt är det men om man skall gnälla lite så blir det lite kallt, för tepåsen täcker lite dåligt.