söndag 24 februari 2008

Tjällossning, redan i februari.

Nu är våren här på allvar, stora banan är stängd på grund av tjällossning. Men det spelar inte oss någon roll eftersom vi kan hålla till på "rakan"en stund till. Men det är ju tråkigt för alla som skulle kört provlopp och gjort lite finslipningar innan start, men, men, vädret rår vi inte över. Och tur är det väl att ingen råder över vädret, men kan ju bara ana hur mycket osämja det skulle leda till, hujeda mig.
Här bär lilla Fiffin och hennes nya franska vän Phylos iväg mot rakbanan. Tyvärr tappade Phylos en sko och kunde därför inte vara med i leken så länge. Men den lille rackaren hann med en del innan skon for av, han levde rövare och tänkte skrämma slag på sin matte och hade även tankar på att "märka" henne, men kom lyckligtvis på andra tankar efter en del övertalning, ingen fransk gentleman den killen heller.

Här tillbringar vår vän Robert tiden medan vi kör häst, fikar och pratar, eftersom jag för dagen inte är riktigt fit for fight för att köra så kör Peter och Bebban (Roberts mamma och Phylos matte) håller honom och Fiffin sällskap, då faller det på min lott att titta till Robert under körningen. Jag kan nog erkänna att jag har en fin uppgift som inte är betungande alls, titta ner i en barnvagn på ett sovande barn känns helt okey.

Däremot så inträffade en malör när vi kom hem, Fiffin hade alltför bråttom in i hagen och jag hann inte flytta på mig eftersom jag stod på en isfläck. Så hon träffade mig med en riktig bredsida och svingade mig upp i luften innan jag landade med en duns i backen, så nu vet jag att jag lever.

Sedan kom Lisen hem på en veckas visit medan nya familjen är i fjällen, och om jag har lite ont i kroppen så är det ingen fara jämfört med Lisens "lillmatte" som fick Lisen på foten och tvingas hoppa på kryckor i fjällen =(




2 kommentarer:

Admin sa...

Det är dömt att misslyckas att tacklas med hästar ;-)

Visst måste det vara väldigt tidig tjällossning va?

Kram!

Åsa sa...

Inte ens jag fixar att tacklas med hästar. Tjällossningen är ooootroligt tidig, påsken med. En av mina badkompisar sa att påsken inte varit så här tidig sedan 1903, och att den bara kan bli en dag tidigare. Så nu har vi kanske upplevt något som bara sker en gång i ens livstid.