söndag 6 december 2009

Det börjar arta sig

Nu har vi gjort om vårt före detta kök till ett kontor, därav någon dags separation från datorn, kändes konstigt, man vänjer sig fort vid bekvämligheter. Jag har skrivit några julkort under tiden, men det blev stop när vi kom till adressen och datorn inte fanns tillgänglig. Separationen berodde på en förflyttning av datorn och saknad av förlängningssladd, döm om min förvåning när jag idag skulle inhandla en sådan och inte höll på att få tag i någon. Min kära kusin och jag hade bestämt att vi skulle tillbringa en stund med shopping och fika idag, och detta med sladd hade ju prio ett, vi började på Elgiganten, ingen lycka, sen fortsatte vi på Rusta, Coop, Åhlens och utan att lyckas på dessa ställen så bar vi iväg mot nya jaktmarker. Men till vår stora lycka så ringde hennes man till oss i bilen och frågade om vi fått tag på någon sladd, annars stod han på Karlssons intill en sladd med fördelaktigt pris dessutom. Han hade den goda smaken att göra detta inköp så vi slapp, tack så mycket Thomas!

Fria från dagens tyngsta börda och med bara det roliga kvar så begav vi oss till stadens blomsterhandel (Mobackes) med amaryllisutställning och supergott fika. Vi tillbringade en bra stund där med både shopping och fika. Väl hemma igen så fick jag roa mig med att göra årets julgrupper, vilket jag tycker väldigt mycket om. De står nu i källaren i kylan och inväntar sitt intåg i vår nya bostad. Annars så har alla måsten fått ge sig, från och med i år gör vi bara det vi tycker är roligt. Det finns så många julmarknader där skolklasser säljer allt från lussekatter till knäck så jag finner ingen anledning till att inte låta dessa innovativa ungdomar tjäna en rejäl hacka på min lättja, väl bekomme =).

Annars vilar en slags julefrid över både folk och fä här på gården, katterna har hittat många nya sovplatser, soffan är bra, fåtöljerna likaså, för att inte tala om värmen och dynorna i relaxen i källaren. Hästarna har blivit bundis och polare av värsta slag, dom leker, kliar varandra och har det trevligt tillsammans. Även Peter och jag börjar se slutet på denna etapp av vår omfattande renovering och flytt.

2 kommentarer:

Admin sa...

Bilder Åsa! Jag vill se va fint ni har det, kram!

Mija sa...

Vill gärna se fler bilder från eran renovering, mysigt att få färdigt till jul!