torsdag 17 december 2009

Tyst, kallt och vackert

Nu har vintern kommit på riktigt, på samma gång som mitt jullov. Denna morgon när jag klev upp så visade termometern på -20 grader, men det kändes inte så kallt. Snön gör att det är magiskt tyst omkring dig. Vem kan gå och lägga sig då, man blir liksom som ett barn på julaftonsmorgon, förväntansfull på något sätt. Detta ledde till att jag vid denna arla morgonstund (vid niotiden) redan har tvättat, tränat, fixat stallet, tittat på julkalendern...

Dagen jag har framför mig tenderar att bli en bra start på jullovet, först stundar ett julbord på stallfiketBollnästravet i sällskap med vänner och bekanta, sedan har jag en lat och ledig eftermiddag efter det att hästarna tagits in tidigt, detta för att vattnet inte skall frysa. Kvällen avslutas med en bandytävling, och ikväll får vi nog ta med en termos varm glögg att värma oss med i kylan.

Hoppas ni haft en lika bra start på er dag, ha en riktigt trevlig helg!

2 kommentarer:

Brita sa...

Skickar en hälsning från ett lika kyligt och vackert Malung, där jag befinner mig över helgen. Garanterat myggfritt ute.

Mija sa...

Inställt bandy, händer inte ofta :)