onsdag 16 december 2009

Fiffan hemförlovad

Nu går det tre systrar i hagen här utanför, Fiffan har varit långt ifrån rumsren i Växbo, hon har pipit, skrikit, slagit och gjort snart sagt allt man vill att en häst INTE skall göra. Därför är hon nu hemma igen. Jag tänkte att jag skulle ge henne en ärlig chans, tyvärr tog hon den inte. Så nu får vi sätta för och träna henne medan vi funderar hur vi skall tackla framtiden. Just nu känns det hopplöst tråkigt och motigt, men vi får försöka tänka ut nåt.

I övrigt så har denna vecka varit galet jultokig, lucia, julklappsutdelning, lussekatter, pepparkakor, julmust...och sist men inte minst ett alldeles galet snöfall. Men strax bakom hörnet väntar nu ett jullov och hoppas jag en lugn och behaglig julefrid.

3 kommentarer:

Admin sa...

Nämen, vad ska ni göra då?

Jag önsker och oss en riktigt LUGN och bra jul! Kram!

Mija sa...

Hoppas det löser sig, annars så tror jag att syrrona helst vill busa ihop ;-) Härligt med lite vitt på backen... Ha en fin kväll i stugan!

Åsa sa...

Ja, nu har vi något att fundera över och något att bita i. Men jag har ju jullov nu så vi får väl ta tag i grejorna då så får vi se hur vi gör. Något skall vi väl ändå ha att klura över och att göra. Men nu skall jag sluta och åka och arbeta sista dagen inför jullovet. Imorgon är det JULLOV.