onsdag 16 september 2009

Tak över huvudet

Nu börjar det dra ihop sig inne i vårt nya hem, vi nu har delvis fått "tak över huvudet".

Därinne under fläkten skall jag stå vid vår nya hörnspis, en induktionshäll, jag hoppas jag fixar en sån, har aldrig haft någon, men dom säger att det är jättebra. Jag får väl öva mig med bland annat lingonglöggen (nu är lingonen hemma och ligger i frysen och väntar). För ni kan ge er på att det skall bli glöggparty nu när vi får lite större =). Nu ligger framför oss målning, inläggning av golv, tapetsering sen är det dags...då kommer köket. Jag är så spänd på hur det kommer att bli för jag har för länge sedan tappat greppet om helheten. Men ni må tro att det skall bli skönt att få lite större än ett rum och kök, och att man dessutom kan komma till duschen utan att gå ut.

3 kommentarer:

Mija sa...

Oh här går det framåt med renoveringarna, vill se ännu mera foton! Vilken lgh är det ni renoverar? Visst är det fint höstväder nu? Ha de så gott!

Brita sa...

Det blir fint att koka lingonglöggen där. Ser fram emot fler foton.
Kramar

Åsa sa...

Lägenheten vi renoverar är min "gamla" lägenhet, så den är van vid lite mer liv och rörelse. Hösten är tämligen underbar, jag plockade lupiner förra veckan och skall hämta in några till denna helg igen. Renoveringen fortsätter och rapporter kommer framöver, det fyller liksom min tillvaro för dagen. Ha en bra dag! =)