torsdag 10 september 2009

Det är inte bara skoj att ha häst

Nu ligger min kära Fiffan på klart minus =(. Ikväll skulle vi in till travbanan för att träna lite på rakbanan. Trodde jag ja! Det var uppenbarligen inte vad Fiffan tänkt sig. I cirka en halvtimme försökte vi tappert att infånga denna ovilliga häst, men jag kan lova er att hon är ganska snabb och har ganska rappa bakben när man kommer tillräckligt nära. Hon "vallar" även sin storasyster som annars gärna låter sig fångas med nåt gott att äta, men en lillasyster arg som ett bi trotsar hon ändå inte för all havre i världen.

Till sist lossnade en sko, naturligtvis, dom gör gärna det vid liknande övningar. Då var det bara att ge upp och ställa in kvällens övningar på travbanan. Istället får jag ägna kvällen åt att tvätta, diska, städa, men det går av bara farten när humöret är aningen upptrissat.

2 timmar senare:

Disken är klar, tvätten är strax klar, maten ligger i magen. Och...tro det eller ej, Fiffan har nu skor runt om. Jag slog en signal till vår käre hovslagare och han befann sig endast en par kilometer härifrån och erbjöd sig att ta en sväng förbi oss på hemvägen. Nu får det bli en tur hemma i helgen, eftersom det är trav i Bollnäs på söndag och banan då är stängd över helgen, men på måndag så panerar vi en ny tur, skam den som ger sig =).

2 kommentarer:

Brita sa...

Nej, det blir inte alltid som man tänkt sig. Men då blir det något annat i stället.
Kramar till dig från Svärdsjö

Mija sa...

Fniss så typiskt...
Jo jag vet hur det är med tappade dojjor, min kommer alltid i hagen, men kan ändå stila och krumbukta så dojjorna flyger ;-) Har hänt mer än en gång...