söndag 20 september 2009

Kvinnlig list...

Kvinnlig list är en sorts list, men det finns andra sorters list med...














Sambon har i helgen satt dit alla tak lister så nu sitter dom där, det är förresten en av alla de små detaljer som jag i hastigheten förbisett att de skulle till, men de gör sitt till, var så säker =).

Medan sambon arbetat så har jag roat mig med att besöka Sleipners unghästutställning i lördags på travet, tyvärr glömde jag kameran hemma så några bilder blev det dessvärre inte. Jag tröstar mig själv med att jag i alla fall inte hade möjlighet att stanna till slutet så det hade inte blivit de allra bästa bilderna eftersom finalen alltid är lite extra. Någonting måste man ju ha att skylla på, det hör liksom ihop med hästar och trav, det finns inga dåliga hästar, men väldigt många bra ursäkter. Hon var brunstig... Det var en grop i banan... Ren och skär otur med löpningsförloppet...och tusen till. Sedan på lördag kväll så bjöds det på middag på lokal, i sällskap med moder, syster och svärmor, en mycket trevlig kväll och väldigt god mat.

Idag har det varit full fart på gården, besök av svärmor och lilla Wilma som är en bijon frisée tjej på sju månader. Wilma har inte tidigare kommit i kontakt med hästar och tyckte nog att de var rätt stora, men närmade sig vad tiden led så nästa gång så blir det nog en liten nosslick. Sedan dök Sessan upp, det är en nyfunnen bekant som nyss flyttat till grannskapet, hon är en glad gråhund som idag stuckit efter en häst, så hon fick följa sin husse och matte till Fiffan som är både hundvan orädd och larvigt förtjust i de små liven för att hälsa närmare på de stora bruna djuren.
Nu väntar en god middag i solens sken bland de underbara höstblommorna.

2 kommentarer:

Brita sa...

Skön höstdag i Svärdsjö. Säkert det samma i Bollnäs.
Träffade Jerker förra fredagen så jag hörde att ni hade träffats.
Kramar

Mija sa...

Ja tänka sig vad lite list gör skillnad ;-) speciellt kvinnlig!