söndag 6 september 2009

Årets sista kvällsdopp?

Lördagen var vikt för umgänge i glada vänners lag. Nu var det dags igen att träffas, fyra kamrater som spelat handboll, fotboll, friidrott (jo, det är sant, jag har faktiskt hållit på med detta) och hästar, vi har känt varandra sedan unga år. Vi styrde kosan mot det centrala Mållångstad, där Karin har en otroligt trevlig stuga cirka två meter från vattnet. Vi startade det hela med att prata och titta på travet, innan vi satte igång med maten som blev en himmelsk rätt signerad stugans ägarinna.

Sedan var det dags för kvällens höjdpunkt, bastubad och kvällsdopp i sjön. Utan att ljuga kan jag säga att vi tvivlade in i det sista på att det skulle badas, men efter en varm bastu, pep-talk och ett visst grupptryck så kastade vi oss i sjön, eller åtminstone klättrade nedför stegen i det aningen kalla vattnet, men uppfriskande var det utan tvekan. Det skall nämnas att Åsa J. genomförde sin baddebut för året denna kväll, alltså den 5 september!!!

Efter detta var det dags för det stora avgörandet Hälsingland mot Gästrikland, Edsbyn mot Bollnäs, K&K mot Å&Å, slaget bestod av de eminenta grenarna Fia med knuff och Plump. Och det känner väl alla till att som en god gäst så sopar man ju inte banan med värdinnan, så ni kan ju gissa vart segern slutade.

Otroligt trevlig hade vi, tack Karin för den härliga kvällen, då jag själv slog mitt badrekord i att bada sent på hösten, jag tror att september håller ett tag. Nu är det dags för nästa kulinariska umgänge, surströmmingen kallar.

1 kommentar:

Admin sa...

Ha en kul surströmmingsskiva! Skål från oss. Fast vi har inget kalas i helgen - jobbar. Hörde du träffat GB, jag ringde idag, hon fyller år.

Kram badnymfen!