onsdag 30 september 2009

Lugna och fogliga flickor med hetta

Här kommer en hälsning från tjejer som för dagen är lite heta. I morse när vi skulle ta kära Fiffan till hagen då visade sig att hon hade en feber på 39 !!! grader, dock hade hon ätit upp sitt hö och när jag mockade så såg allt okej ut, men Fiffan och hennes syster fick snällt stanna inne. Själv begav mig till arbetet med tanke på att åka hem på lunchen och kolla läget, men mina kära kollegor tyckte att de kunde ordna det hela utan min hjälp och föreslog några timmars kompledigt för mig. Så idag kan man säga att jag "vabbat", vård av sjukt barn.

När jag kom hem på förmiddagen var det dags att tempa igen, och lyckligtvis så visade termometern nu 38,6 så då fick flickorna till sin stora glädje komma ut i sin älskade hage och när det var dags att komma in igen så låg tempen kvar på samma temperatur. Nu väntar vi på kvällens temp och hoppas den ligger still och att den går ner till imorgon.

Annars har jag fulla huset med karlar om dagarna, målare, elektriker och alla möjliga yrkeskategorier, har ni förresten den minsta aning om hur mycket jobb det ligger under tapeterna. Själva underarbetet tar hur lång tid som helst tycker en nyfiken och otålig "byggbas", men imorgon kommer tapeterna och det är såååååå spännande, snart sitter dom där =).

Sen har jag ett hett tips för intressant läsning och häftiga travbilder, detta delgives oss av den eminente fotografen Erik vars bilder jag har den stora äran att använda på min blogg, kolla in här.

1 kommentar:

Brita sa...

Krama hästarna från mig!