tisdag 2 december 2008

Jag byter hästar mot elefanter!

Nu kommer det all närmare. Jag åker till Thailand och firar jul med en mycket kär vän. Fem minuter före julafton går planet mot varmare breddgrader och på julafton är jag i Thailand. Vill även du besöka min kära väninna i Thailand så går det alldeles utmärkt redan nu om du vill på hennes blogg Resa i Thailand. Du kan även ha henne i ditt hem eller med på din resa, ja, i bokform då alltså, för hon har skrivit en väldigt trevlig bok om sitt andra hemland.

Det är med delade känslor jag åker till Thailand, jag som är så hemkär och galen i julen, men det känns helt ok, ändå. Det känns som att jag inte kommer att sakna min lilla spartanska lägenhet denna jul och förhoppningsvis kanske jag har en större lägenhet, där en julgran får gott om plats nästa år. Men om Britt-Marie så bodde i Alaska så skulle jag ändå åka och fira jul med henne för det är för att fira jul och nyår med henne jag åker. Och har jag tur kanske jag kan övertala elefantskötaren som jag har förstått har ett förflutet på Östersundstravet att hjälpa honom med elefanterna.

Och om allt går som planerat så kommer mina hemtentor på specialpedagogiken som jag läst under våren och hösten att vara inlämnade och det mesta av årets bokföring ligga färdigt. Så då skall jag ägna mig åt att ligga i skuggan och läsa böcker, och då menar jag ingen facklitteratur utan deckare och skönlitteratur i långa banor. Jag skall bara lata mig, umgås, äta, läsa och göra bara trevliga och lättsamma saker. Sen skall jag vara en brunbränd, avslappnad och glad flicka beredda att möta våren.

2 kommentarer:

Admin sa...

Du är så välkommen så! Kram!

Anonym sa...

Du väljer sol o värme mot, snöslask och mörker... hum.
Syrran åker till Thailand nu på fredag och är borta hela December, tur att oroligheterna börjar lugna ner sig.