fredag 19 december 2008

Det närmar sig

Idag har jag och vår hästskötare, det vill säga min ömma moder som förser våra kära hästar med lunch var dag, varit och ätit julbord. För naturligtvis skall alla som jobbar med djuren få sig ett julbord. Julbordet som avnjöts på Bollnästravets stallfik i trevligt sällskap var utsökt och vi åkte mer än nöjda därifrån, så nu har jag i alla fall ätit ett riktigt julbord innan det bär av mot sydligare breddgrader.

Kul för Team Lönn som är i Frankrike att Pau vann just när de var där på besök, det kom liksom på beställning, och hur ofta gör en travvinst just det. Dessutom måste jag berätta om travtränare som inte blygs och som bjuder på sig själv, nämligen, Kjell Eriksson, far till Ulf och Peter som debuterat som "kalenderkille" i en almanacka med lättklädda killar, snyggt jobbat Kjell!

Om fyra dagar byter jag alltså hästarna mot elefanter, fast det känns inte som jag riktigt fattat det ännu. Väskan är klar om än kanske lite för tung, det enda jag behöver göra är att tillfriskna från min julförkylning med lite feber, det skall jag nog klara av.

Trevlig helg på er alla, ta det lugnt och njut, strunta i julhetsen!

3 kommentarer:

Admin sa...

Plocka ur väskan Åsa... du behöver jättelite grejer! Det ska bli så roligt att få ner dig, äntligen!!!

Vi ses på julafton, KRAM!

Anonym sa...

Ha en underbar semester, och passa på att njuta av ledigheten.
Kanske man skulle önska sig en kalender...

Åsa sa...

Tack mina vänner, och Mija, köp en kalender, den kommer att uppnå kultstatus inom kort =)