fredag 5 december 2008

Nej, se det snöar...

Slitet uttryck i dessa dagar. Det verkar som man tillbringar dagarna med att sopa, borsta av bilen, skotta, ploga, stampa av sig snö. Ja, ja, det är oerhört vackert och bara man har fått bort det där det inte skall vara så vill jag ha snö. Det är bara det att just nu i denna stund så är jag lite trött på allt snöande efter flera dagar utan sikt mer än några meter.

Men på söndag skulle det bli en klar och vacker vinterdag, så har vi tur så kommer det sista hölasset så skullen blir full och vi får ta ner elevatorn för denna vinter och låta den stå till i vår. Och en ridtur i snön på min kära häst vore sannerligen inte dumt det heller. Vi håller tummarna för en vacker solig söndag. Annars tror jag att jag tar mig en ridtur i snön, man vill ju inte vara omöjlig och "tantgnällig", jag får väl kompensera det hela med en värmande bastu när jag kommer hem.

Annars så tror jag att jag måste fira lite ikväll för idag så skickade jag in alla uppgifter vi skulle göra på vårens och höstens kurser i specialpedagogik. Dom är inte godkända ännu, men dom är i alla fall skickade och ligger inte på köksbordet och skriker åt mig när jag gör något annat. Det känns sanslöst skönt så ett gott vin till musslorna och något gott till kaffet det får det nog bli ;). Nu håller vi tummarna för åtminstonde en solig dag i helgen.

Trevlig helg önskar jag er alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja nu är syrran på väg! Släpte av henne på tåget, vid 11 tiden och de skulle lyfta 14:30 nått, så nu sitter de på planet, på väg ner, de skulle vara i mellersta Thailand, mot Cambodja tror jag. Vart åker du i Thailand? Och när åker du hem igen?
Du vet inte om någon släde til salu?