lördag 29 november 2008

Härliga tider

Dagen idag har varit en underbar dag, trots vad många skulle kalla sk..väder, det har varit nederbörd av slaget som kallas snöblandad. Fiffan och jag har dock trotsat vädret och varit ute på tu man hand för första gången i vårt liv, vi har alltid tidigare haft sällskap. Denna vår första tur avlöpte utan större missöden, vi lämnade gården och återvände till densamma samtidigt, vilket är bra. Skall vi vara riktigt ärliga så fick vi ändra våra (eller rättare sagt mina) planer efter resans gång. Men inget ont som inte har något gott med sig, nu vet jag i alla fall vad vi behöver träna på i framtiden. Kanske väntar en ny ridtur imorgon, med eller utan sällskap för vi hade trots allt en trevlig stund.

Imorgon så är det en högtid som jag är oerhört förtjust i, och jag är förberedd och laddad. Julmusten ligger i kylskåpet och saffransbullar har min kära svärmor sett till att det finns i huset (tack Stina ). Adventsljusstakarna står i fönstret och gardinerna hänger strukna och klara, nu är det bara att invänta adventsfikat med glögg, saffransbröd, pepparkakor, mandel, russin med mera. Är det inte härligt så säg :) Detta är Bambis Comet ( Esterias barnbarn) som igår var trea på Bergsåker på tiden 16,9, grattis till kretsen omkring. Känner ni inte igen er så beror det på att bilden togs på Gävle.

Bollnäs GIF spelade bandy igår och gav oss en trevlig stund med spel som gladde en supporter, det blev dessutom två pinnar till vårt kära lag. Motala gav om man skall vara riktigt ärlig inte så hårt motstånd. Nu är vi på gång :), kan det kanske vara så att vårt kära BGIF kommer samtidigt som glöggen.

Trevlig advent!

Inga kommentarer: