lördag 6 december 2008

Mer snö...

Sanslöst vackert står vinterlandskapet i all sin prakt utanför fönstret, jag har just kommit tillbaka efter en liten promenad och är fylld av beundran och glädje över vad jag sett. I morse så hade något hänt som vi skulle ha gjort lääääänge, vi har en hägg precis i insläppet till vår vinterhage och vi har länge sagt att vi skulle kunna ta bort en del av den, men ni vet hur det är det har funkat bra så det har liksom inte blivit gjort. Men igår så hängde några grenar långt ner och släpade i huvudet på både folk och fä så jag tog tjuren vid hornen och rensade bort en del, men nu har jag fått hjälp på traven av naturen, Gud, ödet eller vad ni nu vill kalla det. För mitt i öppningen så låg imorse en stor del av häggen, snön hade helt enkelt blivit för tung så en del av trädet gick av. Så nu är det gjort, en del av häggen är borta, äntligen :)

Jag har dessutom julpyntat för fullt i vår lilla tvåa, jag tog beslutet att om man väldigt gärna vill fira jul och inte kommer att vara hemma. Ja, då får det helt enkelt bli så att man flyttar lite på helgen och ruckar lite på traditionerna. Man kan väl låtsas att själva julen kommer när man själv vill, eller hur?

2 kommentarer:

Admin sa...

Va vackert! På bild i alla fall, själv ligger jag i hängmattan och pimplar öl, när jag inte är på nätet - som nu ;-) Kram

Anonym sa...

Visst är det bra att vintern stannar ett tag?