torsdag 11 december 2008

Ensam hemma kväll

Ikväll är jag alldeles ensam hemma med undantag för katterna. Ute snöar det fortfarande. Detta mina vänner innebär att jag har ensamtid och en alldeles ny dvd box med första och andra säsongen av Seinfeld och det är dessutom helt legalt att ligga på soffan i snöyran och titta på tv :). Min kära sambo befinner sig i länets residentsstad och tittar på hockey, därav denna ensamtid. Det innebär även att man inte behöver "sköta" maten som min ömma moder skulle kalla det, nej man kan äta mackor till middag nedsköljda med en kopp te. Väldigt lättlagat är det i alla fall, och gott.

Igår avnjöt vi veckans V-65 nere i källaren. Det var varmt och skönt, så länge tofflorna sitter på, värmen dröjer ännu ett tag innan den kan kopplas in och värma våra fötter. Men jag förstår varför föräldrar gärna avslutar barnens dagar med ett bad för oj så avslappnad man blir, somnar helt ovaggad i sängen och sover sött fram till nästa dag. Tyvärr åkte vårt kära bandylag på en bortaförlust mot Broberg igår kväll, men misströsta icke vi tar igen det imorgon kväll.

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du bommat våran dubbel? Party och Barman vann i söndags på Östersund. Vilken härlig känsla. 2 till start och vinst för båda/Memme

Åsa sa...

Självklart har jag inte bommat dubbeln. Stall 100% kanske är något av en kick ?