måndag 20 oktober 2008

Vi provar igen

Nu är det dags igen, imorgon skall det anmälas igen. Och nu är det sista gången jag gör det via telefonen. Ja jag vet, jag nästan skäms att jag inte kommit mig för att lära mig anmäla via datorn ännu. Jag menar det är ju inte direkt så att jag har något emot datorer eller att jag är helt främmande för dylika maskiner. Jag har inget bra svar på varför jag inte kommit mig för tidigare, det enda jag kan skylla på är väl att det inte varit absolut nödvändigt och jag därför skjutit det på framtiden. Men nu är det dags att ta tjuren vid hornen och samtidigt få några gliringar från dom som sagt åt mig en längre tid att det nog är dags att ta itu med detta. När jag tänker efter så kommer det att bli lämpligt, för då kan jag anmäla när jag vill och behöver inte sitta i telefonkö och passa telefontider, det är dessutom bara att skriva in alla spårförbehåll och dylikt. Det tråkiga är att man missar en hel del trevliga möten i luren, men det får jag väl leva med och söka på annat håll.

Kom ihåg, ni har inte hört detta från mig, men utvecklingen går framåt ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Yoga & meditiation får jag i stallet, och allt som är viktigt får man fundera över när man sitter bakom en rumpa tror jag!
Höra en gnäggning när man är efterlängtad, och när man öppnar stallsdörren... Då är alla beskymmer som bortblåsta.

Admin sa...

Ja utvecklingen går framåt, det är människan som stoppar den. Som jag.. som inte ens kopplat in min telefon förrän NU. Så nu kan jag messa från thainumret igen - tog bara 6 dagar att komma till skott...

Kram o lycka till!

Åsa sa...

Mija: Stallet är det stället där man alltid är välkommen och efterlängtad, alla borde ha ett sådant ställe.

Maleé: Ja, skall jag vara ärlig så är nog jag en riktig bromskloss för utvecklingen, och detta på grund av ren och skär lathet. Ibland träffar jag unga och ivriga människor och inser att jag varit sån en gång ;-)