fredag 24 oktober 2008

Men nu är det nära

Tänk, äntligen kom jag till skott, det var inte så svårt. Man lyfter luren och ringer till STC, talar med en väldigt trevlig dam. Och se, på måndag kommer ett avtal och en kod, det ena pappret skriver jag under och skickar tillbaka, det andra behåller jag själv. Så till veckan är jag redo att börja använda min dator för att anmäla, nu gäller det bara att hitta något lopp att öva på. Det är ju inte på det sättet att jag inte hittar några lopp att anmäla till, men däremot att få vara med i loppen. Inte heller när jag anmälde tidigare i veckan så kom vi med, tjugonde reserv var min ädla springare denna gång.

Men ärligt talat, amatör och livsnjutare som jag är så längtar jag inte så hett efter att åka till exempelvis Rommetravet över skogarna när vintertiden spelar oss spratt med väglaget. Det har hänt både en och annan gång att man fått åka via Gävle eller blivit stående i Enviken i väntan på sandbilen, inget fel på Enviken i sig men omständigheterna. Och uppriktigt sagt så mycket skoj har man inte sett i Enviker en kulen fredagkväll i November, rätta mig gärna om jag har fel.

Så då kan vi göra som dom stora pojkarna, vi vintertränar, ställer av en fräsch häst som inte är så sliten och tränar över vintern, och kommer ut till våren igen med nya krafter. Då får dom allt hålla i sig. Men trav blir det i Bollnäs på söndag hur som helst, och jag har ett mål och en önskan med den dagen, och det är att träffa Herman. Jag har hittills bara hört talas om honom men ej ännu haft den stora äran att träffa honom. Vem det är, jo, Beate har köpt sig en liten hundvalp. Är han med på trav så lovar jag att fota honom så ni får se underverket.

Inga kommentarer: