fredag 17 oktober 2008

Jag är redo

Kom an bara vinter och snö. Jag är beredd och klar för kallare tider. Jag är nyss hemkommen från Granngården med två par nya raggsockor, och en vinter utan raggsockor är en uslig vinter med kalla tår. Mina älskade långkalsonger ligger även dom redo i garderoben för en vinter tillsammans igen. Tycker ni att jag är pessimistisk, så läs vidare.

En vacker vinterdag, en tur med hästen i rockarden med en filt över benen, en nervkittlande kväll vid bandyplanen eller korvgrillning på isen med en kopp varm choklad. Och då har jag inte ens kommit in på festligheterna som hör vintern till. Nej, för mig så är vintern en härlig årstid även om jag för allt i världen inte skulle kunna tänka mig att vara utan de tre andra. Det verkar som om min kära häst inte får så många fler starttillfällen detta år, det är mindre trav och framför allt mer dagtrav i dessa tider. Men vi tränar vidare och tar chansen när och om den dyker upp, det är vid såna här tillfällen man är glad att man är amatör och har bara en häst och inte proffstränare med fler liknande bekymmer. Jag har ju trots allt min häst för att förgylla min egen tillvaro med och inte för att fylla på bankkontot, för tänk vad bekymrad jag skulle varit om jag haft henne som försörjningskälla. Jarl Kulle lär ha sagt: " det finns många olika sätt att spendera sina pengar på, men hästar är det elegantaste", och kanske det är så det är :-).



3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja man ska var rikt rustad, då går vintern lättare, jag upptäckte ull förra vintern. Alla har ju sagt det, men inget för mig trodde jag..
Men nu vet jag att det är BRA!
Läckert foto på vinter pålle, är det Esteria?

Åsa sa...

Pållen på bilden är ju min kärra Fiffan, men rockarden är densamma som du alltid har sett. Fin bild på Ryssen i lokalbladet, jag såg innan jag läste texten vems vackra bakdel det var =)

Anonym sa...

Du är väl ett rump freak du med...
Hälsa Beate!