onsdag 1 december 2010

Tillbaka till framtiden

Nu är det December månad, julkalendern startade idag, den verkar lovande. Dessutom börjar jag idag att ta fram en tomte om dagen, på så sätt hinner jag njuta av dem lite längre. Annars har veckan flutit på i maklig takt, eleverna har varit snälla och fogliga. Vi har bland annat besökt julmarknaden i och idag har vi varit och tittat på våra elever när de spelat skol-SM i bowling.

Jag trodde att jag skulle börja studera till vårterminen, men nu ser det inte lika säkert ut, vi skall träffas så får vi se vad som kommer ut av detta möte. Jag hoppas att det går igenom så mina elever kan få möta en bättre rustad lärare så småningom. Det känns som mina kunskaper skulle må bra av att utökas och att jag så så vis skulle kunna möta mina elevers behov på ett bättre sätt.

Nåja, vi får hålla tummarna men nu skall jag gå ut och ta in flickorna i värmen och ge dem lite middagsmat, har jag tur så har inte dörren till stallet frusit igen idag. Den brukar göra så ibland, vilket ställer till med en del problem, men problem är ju till för att övervinnas.

3 kommentarer:

Brita sa...

Håller tummarna för utbildning och stalldörr!

Mija sa...

Ja tänker oxå på dessa fina gammla pållar, vi får stämma träff på nån äng och rida i kapp, med Esteria & Cavallo!

Åsa sa...

Tack Brita, tummarna kan hjälpa, stalldörren är dock bra igen efter en smärre reparation.