måndag 27 december 2010

Äntligen tillbaka, om än aningen insnöad

God fortsättning önskar jag er alla. Visst blev Fiffan fin i sin tomteluva, vi gjorde som vanligt, vi gick halva vägen var, hon accepterade luvan och jag accepterade att vi inte fick med någon vintervacker bakgrund.

Vi har haft en härlig jul med god mat och många fester och mycket umgänge. Men annandagen blev lite annorlunda än vi tänkt. Bandybrunchen startade i vanlig ordning men sedan började det snöa och snöa och snöa och snöa...

Innan det var färdigt hade det fallit 45 cm under 4 timmar, det var helt makalöst. Bandyn fick ställas in och vi tog oss inte från gården, för första gången i mitt liv var jag bokstavligen insnöad. Men vi hade en annan bandymatch på tv:n, gott om mat och dricka och trevligt sällskap, så någon nöd gick det definitivt inte på oss. Sedan lugnade det ner sig och vi gick ut och skottade snö, hoppade i de enorma snöhögarna och busade runt i det vita innan vi tog oss en bastu.
Datorn är tillbaka igen, dock utan en del saker som bokföring för de sista månaderna, några bilder och inte minst utan adressboken till mina mail, så om du som läser det här vill fortsätta umgås med mig via mail så kan du väl skicka mig ett mail så jag kan lägga in adressen igen =).







3 kommentarer:

Sara sa...

Fiffan var söt faktiskt :)

Admin sa...

Men herregud va’ snö! En stund kan det ju vara lite häftigt att va insnöad, men hoppas det är över nu, annars bryter ni väl ryggen!

Kram

Åsa sa...

Sara: Visst är hon, men allt pryder ju en skönhet...

Malee: Det är trots allt lite häftigt, jag menar vi har ju varit lediga och hunnit skotta.