lördag 4 december 2010

Snön ligger vit...

Detta mötte mig denna vintermorgon, det är kyligt men betagande vackert.














Och vem bryr sig om kylan när man kan klä sig i täckbyxor och sedan gå in i värmen. Kvällen igår tillbringades framför en brasa i kakelugnen och en Laphroaig i glaset, sedan är det bara att njuta så länge det räcker.

Idag åkte stora spenderbyxorna på, kusin Eva, mamma och jag åkte till ordenshus och deras julmarknad. Därifrån kom vi hem betydligt fattigare, men nöjda och glada. Vi hade en otroligt trevlig dag där vi fick jättegott fika, träffade många goda vänner samt fick en del godis och julklappar i våra påsar.

Imorgon tänker jag roa mig med promenader i vintervädret samt att jag ger efter för frestelsen att göra mig en julgrupp av det jag har i källaren och passar på att dra ut på julstöket och njutningen i det lääääängsta. Ja, jag är julgalen och fullkomligt älskar den här tiden med tomtar, godis, blommor, kalendrar och allt som hör denna högtid till.

2 kommentarer:

Admin sa...

Ljuvligt vackert, både inne och ute! Mys med ljus & whisky, kram!

Åsa sa...

Sagt och gjort min vän, vi gör det ikväll igen, men det får bli glögg istället för whisky.