torsdag 9 december 2010

Förväntan vibrerar i luften

Sitter här framför datorn medan elden sprakar i kakelugnen, datorn är just nu en riktig vän i vardagen. Jag har just beställt underbart goda tryfflar och några böcker som jag ämnar njuta av under julledigheten, det är ju så enkelt att sitta hemma och handla. Har även anmält mig till att sköta mina matinköp via datorn och bara ta emot dem hemma sedan, men jag får avvakta till dess fler i mitt område hittat denna bekväma möjlighet

Annars är vardagen fylld av aktiviteter och pyssel, flickorna fick nya skor igår och vem vet kanske det kan bli någon ridtur någon gång under ledigheten. Annars så fyller tomtarna på dag för dag, imorgon skall sillen läggas in. Kvällen imorgon kommer att tillbringas på Kilafors Herrgård avnjutande årets första julbord, mums. Livet är just nu helt okej, det enda som fattas är ett besked om studierna till våren, men den som väntar...

Helgen kommer att kantas av umgänge, mat och roliga händelser, vad är det att spara på. Annandagsbandyn kommer att få besök av ett för dagen något skadedrabbat och decimerat bandylag som ståtar med alla valörer på medaljerna, även om det nu var ett bra tag sedan dessa medaljer delades ut och spelarna kanske inte är lika snabba på grillorna längre.

Jag är lika förväntansfull som de yngsta barnen, och det känns underbart roligt.

1 kommentar:

Mija sa...

Visst är förväntan en härlig känsla, mysigt!