torsdag 16 december 2010

Nya tider

Jippie, efter helgerna så kommer jag att börja plugga på högskolan i Gävle, igen. Det skall bli så roligt och inspirerande Sociala problem och lärande, låter inte det som något att bita i.

I övrigt så har jag dagar som en riktig Hoolywoodfru, trots att jag är ogift. Idag till exempel har jag varit hos Nicke och fått massage och zoonterapi för att sedan fortsätta till Jennie och få fina naglar.

Maken till lyxig tillvaro har jag inte haft sedan jag var i Thailand, imorgon är det färgning av fransar och plockning av ögonbryn. Eftermiddagen skall vi tillbringa på Växbo kvarn där skolan bjuder på julbord, mums igen. Men på kvällen återgår jag till min normala vintertillvaro och åker på bandy där jag hoppas innerligt att vi storstädar och sopar mattan med Broberg.

Helgen ägnas åt djuren, släkten och de sista julförberedelserna, detta ackompanjerat av skidtävlingar på televisionen.

3 kommentarer:

Mija sa...

Vilken glamour lady du har blivit då! ;-) Plugga är ju bara så kul! Kommer du läsa hela treminen eller?
Mvh Mija

Admin sa...

Va fin du blir till jul! Bra att du ger dig egna julklappar ;-) Kram!

Åsa sa...

Det behövs liksom att man hjälper naturen på traven numera =), även om man inte ser sån enorm skillnad så är det underbartr att bli ompysslad. Och jag skall läsa en termin, till att börja med men i min ultimata värld så önskar jag att jag får plugga två terminer. Den som lever får se =)