fredag 29 oktober 2010

Höstligt hektisk vecka

Denna vecka har varit full av möten och händelser. Bandypremiär i onsdags som tyvärr inte gav några poäng, ja, inte till oss men däremot fick Villa poäng. En förlust kan jag ta men ett överfall på supporterbussen känns betydligt värre, en bit efter vägen utsattes Bollnäsbussen för stenkastning vilket ledde till lindrigare skador hos några personer samt en ordentligt försenad hemkomst. Somliga fick gå direkt till jobbet, fy vad det är tråkigt att inte människor kan träffas och njuta av sport utan att några skall ställa till det och göra det så trist. Nej, låt oss slippa såna tråkiga fasoner.

Torsdagen bjöd på föräldradag i skolan. Det är alltid roligt att träffa våra elevers föräldrar som ofta kommer en bra bit bortifrån eftersom det är en internatskola. Vi hade en trevlig dag tillsammans där vi visade en del av vår vardag och pratade en hel del. Jag tror det var extra roligt för mig eftersom jag har sex nya elever i första årskursen som jag är klassföreståndare åt och detta var vår första dag tillsammans av flera.

På kvällen fick jag besök av några väninnor från travet, vi fikade och pratade en lång stund inpå kvällen. Fikabrödet förtjänar ett kapitel för sig, jag hade tagit mig till skolans Hotell- och restauranglinje som sålde en Dumlekladdkaka till mig som var helt himmelsk, den kan vi köpa flera gånger.

Höhandlaren har varit hit en sväng i veckan och kommer (om vädret tillåter) en sista gång för året imorgon, vi håller tummarna för att vi sedan kan ta ner elevatorn och stänga dörrarna till skullen för i år.

Inga kommentarer: