torsdag 14 oktober 2010

Detta var den sista oktober ifjol, då hade snön kommit till oss. Jag hoppas det tar en stund till då löven fortfarande sitter kvar på träden, även om vår herre försökt blåsa ner dom idag. Han lyckades ganska bra, det var även en del andra saker som blev omorganiserade på gården. Nåja, det har ju funkat alla år hittills så det ordnar sig säkert i år igen. Till helgen blir det en trädgårdshelg, så vi hoppas på uppehåll och kanske en gnutta sol.

Annars är livet rätt bra just nu, fullt av goda teer, skimrande doftande ljus, klar luft och goda helgmiddagar. För att inte tala om helgfrukostarna, jag har nämligen hittat en påse i frysdisken på affären med en portion smoothiebär som bara blandas i mixern tillsammans med vaniljyougurt och mjölk. Det blir makalöst gott, favoriten för dagen innehåller, mango, ananas och banan, mmmm.

Och för första gången på rätt många år så känner jag mig rätt förväntansfull inför de kommande vinterhögtiderna, jag hoppas det håller i sig =).

1 kommentar:

Mija sa...

Hejsan! Lät som en mkt god frukost. Kul att du ser fram mot högtiderna, jag gör väl kanske inte det riktigt i år, men det kommer nog i framtiden igen. Ha en alldeles speciell o underbar helg! Mija