tisdag 29 juni 2010

En Nalle har sovit sin vintersömn strax intill oss

Igår fick jag reda på att vi haft en björn som legat i ide på Hängsjöberget som ligger ungefär 500 meter bort ifrån oss. Min mor har hävdat detta en längre tid men jag har avfärdat det hela som en liten skröna, fast nu måste jag ge mig och erkänna att hon hade rätt. Han har legat precis bredvid min ridstig, men jag har ju inte ridit på några år, men nu kanske jag kommer igång igen. Och jag lovar att om jag börjar rida efter den stigen igen så lär inte den björnen få någon ro att sova eftersom jag gärna diskuterar livet och dess ibland outgrundliga vägar med Fiffan medan vi är ute i skogen.

Imorse stod den en stor rosbuske utanför vår dörr, och på eftermiddagen så låg det ett kort däri. Det var våra gulliga grannar som givit oss en ros som tack för dyngan som dom hämtar här. Så efter Fiffans och min lilla tur idag så grävde vi ner busken i trädgården sen är det bara att hålla tummarna. Det var roligt att vi fick en till ros eftersom en frusit ihjäl i vinter, och den hade vi fått av en annan snäll granne. Så nu är det snart bara att njuta av doften, härligt =).

Imorgon är det lunchtrav på Bollnäs så då åker jag in och äter lunch och umgås med mina vänner en stund.

Inga kommentarer: