torsdag 17 juni 2010

Njuter i fulla drag och boostar energi

Jag är inne i en toktrevlig period med festligheter,blommor, dofter, spännande möten, fotbolls VM och annat trevligt. Dessutom känner jag mig starkare än jag gjort på länge, hoppas det håller i sig så skall vi nog roa oss hela sommarlovet. Imorgon är det sista dagen på jobbet inför sommarlovet. Igår kväll så var mina arbetskamrater på besök, vi åt gott, lekte lekar och hade en jättetrevlig kväll i solen, liksom en liten avslutning inför vårt ljuvliga sommarlov. Och jag kan rekommendera detta arbetslag om ni vill ha hjälp att städa efter festligheter, det gick väldigt fort och smärtfritt.
Idag har jag arbetat med att hålla ett löfte jag avlagt, jag har lovat mig själv att jag ska plocka mer blommor, detta har jag arbetat med idag.















Nu har jag hela lägenheten fylld med blommor, ibland lovar man saker som är trevligare än andra att hålla. Det här är betydligt behagligare än till exempel bantning, diet, träning, avhållsamhet från frestelser och andra tokiga löften man gett genom åren. Äntligen har man förstått det här med att inte ställa till det för sig, alltför mycket. Det här är ett löfte jag kan rekommendera när nyår närmar sig.


Mitt i glädjeyran så har jag även tagit upp en tidigare sommartradition jag haft men som på nåt vis hamnat i glömska. Vad är väl en sommar utan en sommarhatt, nu är en sådan inköpt så nu är det bara att köra =).
Annars vill jag bara säga "Forza Argentina" i fotbolls VM, jag menar, vilken underhållande fotboll, sen gör det väl inget att Maradona roar på sidan om. Å hallå, det finns fler divor inom fotbollen, so what.

Inga kommentarer: