fredag 4 juni 2010

Nu skall hela rasket rivas

Nu är det full fart på rivningsarbetet igen, nu är det övervåningen som skall fixas. Tyvärr så fick inte Åsa's riv och förstör vara med i det här jobbet, på grund av annat arbete och motorsågsarbete (Åsa's riv och förstör har bara licens på kofot). Det händer saker kan vi säga, tyvärr glömde undertecknad att fotografera från början, men bättre sent än aldrig.














Detta kommer att bli vårt sovrum, kakelugnen är "bäbisblå" vilket kanske inte är den snyggaste nyansen på kakelugn, men det får vi leva med. Utsikten ner över bärbuskarna är helt okej, tycker jag som aldrig i hela mitt liv bott på nåt annat än nedre botten. Förmodligen kommer jag stå i fönstret och titta ut den första tiden eftersom man ser så långt från övervåningar =).














På väggarna i det som kommer att bli vårt badrum, som förresten ligger "en suite" till sovrummet, alltså intill, där finns det vass på väggen!!! Man undrar ju lite varför, vi bor ju inte intill någon sjö heller.
En titt in i kontoret och utsikten därifrån. Det finns fler rum, men dom tar vi en annan dag. Igår var jag och tittade på en ny, för mig då alltstå, bil. Men det är inget bestämt ännu och eftersom jag snart har sommarlov så känns det inte så brådskande. Ikväll är det dags att besöka Bollnästravet igen och titta på hur det går för alla vänner som skall dit och mäta sina krafter.
Hoppas ni får en solig och trevlig helg!

Inga kommentarer: