torsdag 15 april 2010

Våren är här, bråttom, bråttom, bråttom

Oj vad fort det går, vårens inmarsch går sannerligen undan nu. Krokusarna fullkomligen "poppar" upp i rabatten, mellan vissnade plantor från ifjol. Snön tinar undan i hagarna och diverse tinar fram. Solen lyser om dagarna och temperaturen stiger i solen upp emot sommartemperaturer och vinterkläderna känns för varma och tråkiga. Jag behöver mer tid, jag hinner inte med, jag hinner liksom inte njuta av allt som händer. Jag skulle vilja njuta av en blomma i taget och vänta lite på nästa, men det verkar som naturen har mer bråttom än så. Men rätt vad det är så sitter jag här ute i trädgården och konstaterar att våren är här. Hur som helst så är det en underbar tid.

Fiffan och jag är bra i våra ryggar nu. Tyvärr så är inte Liten bra från sin fång ännu, hon har fått en kur medicin till, men hon får i alla fall vara ute i hagen nu, vilket hon uppskattar. På lördag får Fiffan en tur på rakan så får vi se hur det ser ut.

Passa på att njuta av vårens intåg!

Inga kommentarer: