söndag 25 april 2010

Sköna söndag

Idag är det en sån dag som gör att man önskar att alla dagar vore söndagar. Jag är ensam hemma hela helgen och tar dagen som den kommer, utan att behöva ta hänsyn till någon enda människa, de enda som kräver min uppmärksamhet är hästarna. Ute är det behaglig vårvärme, 19 grader varmt. Jag har fixat stallet och tränat en del, samt druckit kaffe i trädgården. Nu sitter jag och funderar om jag skall åka till kiosken och inhandla söndagstidningarna för att sedan åka hem och fatta tag i krattan och pyssla på lite ute. Innan Anna kommer och sätter nålar, akupunktur, på Liten.

Igår fick vi återigen njuta av Maharajah och även Marshland som tog hem guldbjörken. Vilka hästar han har i ladorna vår käre Hultman, det verkar finnas att plocka av. Och då har vi inte ens nämnt Triton Sund, Manna (3:a igår), Jaded med flera. Då pratar vi om att ha roligt på jobbet.

1 kommentar:

Mija sa...

Hej skönt med söndag! Igår var vi först på provlopp och såg bla vissa pållar som inte ville volta ;-) Sen så såg vi riktiga kanoner på V75, den ena värre än den andra! Ha de så gott!!