torsdag 29 april 2010

Sköna Maj välkommen

Imorgon är det sista april, valborgdmässoafton, då kulle min far fyllt 89 år om han hade varit med oss, hoppas han har en trevlig födelsedag där han finns. Det blir lugnt på firandefronten det är inte längre som i ungdomens dagar då sista april var en stor dag. Bland annat brukade Hambologen slå upp portarna för året, vilket naturligtvis var en stor händelse och alltid bevistades. Inga smällare och raketer har jag på lager heller, men några goda ölsorter och läcker mat skall vi nog hinna med efter vattengymnastiken.

Sen är det dags för den första riktiga vår, eller rättare sagt försommarmånaden. Jag har sett både tranor, citronfjärilar, blåsippor och vitsippor, vårtecknen bara rasar över oss, och härligt är det. Om sex futtiga veckor så går eleverna på sommarlov och om sju veckor får jag mitt sommarlov. Det skall bli härligt med sommar, värme och ledighet. Jag har redan lokaliserat hängmattan i förrådet så får jag väl ta en tripp och inhandla några trevliga böcker att ta med mig i hängmattan.

Men vi börjar med att hälsa våren välkommen imorgon, ha en härlig helg och var rädda om er !

Inga kommentarer: