torsdag 22 april 2010

Den stora vårdansen

I helgen så tog sig Spring Erom sig förbi Maharajah för att vinna Kjell P Dahlströms minne. Nu är det dags för Maharajah att ge sig ut igen, detta för att delta i ett lopp som hedrar minnet av en väldigt duktig och trevlig hästkarl, Bert Johansson, som haft hästar som Song Key, Al Joe, Big Spender, Cornish Key, Noble Key, Gissle, Prince R.S och som jag haft glädjen att träffa ibland, jag minns då särskilt en helg i Norge där vi hade otroligt trevligt. Jag håller tummarna för Maharajah(jag har klappat =)) och kretsen kring honom och naturligtvis för kusin vitamin.
En annan häst med utstrålning har slagit till, Copper Beach, det har alltid varit en bra häst, men så här bra... Det är alltid roligt när det kommer någon ny och rör om i grytan och när någon "nykomling" får njuta av segerns sötma.

De tyskfödda hästarna gläder oss mer och mer, Copper Beech, Nu Pagadi, Brioni, det tackar vi för. Nu ligger en helg med mycket ensamtid framför mig, sambon försvinner till London och jag blir kvar hemma. Det blir till att ta det lugnt, åka på provlopp och umgås med vänner och äta det jag vill, kanske inte så vällagat =)

Inga kommentarer: