torsdag 1 april 2010

Inget kval för Fiffan =(

Ikväll skulle min kära häst tagit steget och blivit en starthäst, tyvärr blev det inget av med det. Även om jag tittar ut genom fönstret så händer inget på vårkänslefronten i min kropp, men det inte bara händer saker i Fiffans kropp, det liknar nog mer ett nyårsfyrverkeri. Hon är tämligen brunstig, och då snackar vi den största vårbrunsten. Och att sela på en vagn med 500 kg. häst som ligger på skalmen, det är inte alldeles enkelt kan jag säga. Därför nödgades vi stryka henne från kvalet ikväll.

Men vi har ju en starthäst kvar, nämligen rixsallsvenskans häst, Oh Yeah som debuterar på Bollnäs ikväll. Vad gäller Liten så är hon nu mycket piggare, hon får smärtstillande medicin tre gånger om dagen. Hon står inne på mjuk torv om dagarna, men imorgon skall hon få komma ut några timmar i en "sjukhage" som inte är så stor och som inte går att springa runt så fasligt i. Jag menar, efter dagens regnande så är det inte så hårt i hagen heller.

Annars så väntar nu en helg med god mat och enligt meterologerna skapligt väder, detta i sällskap med släkt och vänner. Efter helgen så skall ännu ett skollov avverkas, en veckas ledighet. Lugn och ro, goda böcker och förhoppningsvis lite solsken.



En riktigt härlig Påsk till er alla !


1 kommentar:

Brita sa...

En riktigt Glad Påsk-helg önskar jag också dig. Hoppas på fint väder så att vi kan njuta ute.