lördag 20 februari 2010

En mycket snöig men ändå härlig dag

När jag klev upp imorse så kändes det sådär, snöpulsade ut till stallet för att mata hästarna plus att det blåste småspik. Vi gjorde stallet sen var det dags att skotta fram rockard och speedcart, slitigt, men ändå så fylls man med glädje när det är gjort, just bara för att det är gjort. När utesysslorna var avklarade var det dags att ta itu med tvätt, blommor, dator m.m.

Ändå blev vi klara i skaplig tid och har hunnit med en stund i bastun och bubbelpoolen samt en god middag. Och nu mina vänner stundar dagens roligaste ögonblick, V-75. Nej, jag är inte fullkomligt skadad men Bambi´s Comet startar idag och har ett skapligt spår (1) ifall det passar idag, och det skulle vara roligt ifall jag fick ge flickorna i familjen en morot och en glad nyhet till kvällsmaten ikväll. Hjälp oss att hålla tummarna idag!

2 kommentarer:

Admin sa...

Jag är alltid på hugget när det gäller trav- Håller tummarna, meddela mig om loppet går i repris så håller jag tummarna då också, haha!

Men vilket väder ni har i Sverige! Burr! Kram

Åsa sa...

Malee, jag vet att du alltid håller tummarna, oavsett när det är. Men som du säger vi har ett riktigt sk-t väder så just idag är det skönt att vi inte har någon egen starthäst. Ha det bra, kram!