söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag

Idag var en helt underbar dag. Jag vaknade pigg och alert redan vid åttatiden på morgonen efter att ha somnat in vid fyratiden på morgonen. Varför jag somnade så sent, det berodde på att jag ju var på travgala. Det var en sanslöst trevlig kväll fylld av god mat och dryck och dans. Men viktigast av allt var alla 350 personer som jag känt de flesta mer eller mindre i långa tider och varit på ett otal fester med genom åren och som funnits i mitt liv i större och mindre utsträckning, de flesta var där även om jag saknade en del. Jag konstaterade i alla fall att travet har och har alltid haft en stor inverkan på mitt liv, alla vänner, all glädje och kärlek det skänkt mig under åren. Det är bara att konstatera att mitt liv varit betydligt mycket fattigare utan travet och allt runt omkring. Och tack alla för att ni finns och förgyller min tillvaro och mitt liv.














Vi tillbringade en lång stund ute i solen idag, sittande i en stol läsandes en tidning. Det känns liksom som livsandarna så smått vaknar till liv igen efter en lång vinterdvala, det är dags att "flytta ut" och njuta av sol och värme. Att bara njuta och må bra så mycket man bara kan.

Vi njuter både folk och fä av den härliga vårsolen som värmer oss efter den kalla vintern.

3 kommentarer:

Admin sa...

Nu är det så där onödigt vinter-vackert ;-) Kul att du vann förhandlingarna så du kunde ha kul! Kram!

Anonym sa...

Kan tro det var roligt på galan!
Länge sedan jag var i sådana sammanhang, men kul var det :)
Oxå skönt att vår solen börjar kika fram, så man kan börja längta efter vår...

Åsa sa...

Tänk att våren är så härlig varje år, och att travskivor är så roliga =)