måndag 8 februari 2010

Åt rätt håll

Nu är vi på väg mot vår och sommar, tycker ni att jag är onödigt positiv och kommer att åka på bakslag. Jo, så är det nog, men som den biolog jag är så litar jag på våra fåglar och dom går efter ljuset och brukar sällan ha fel eftersom det handlar om deras liv och fortplantning. Har ni inte hört dom ännu så lyssna här (dagens glada), på denna suveräna sida så kan man välja sin egen favorit att njuta av. Efter en mycket trevlig helg med goda vänner på middag lääääänge och strålande solsken så var detta en morgon när jag inte behövde knäppa på helljuset på bilen en endaste gång och idag när jag kom hem från jobbet behövs inga lampor för det är fortfarande ljust ute, det märks att vi närmar oss.

Om fyra veckor har vi sportlov och om sex och en halv vecka så är det dags att sminka kinderna och flyga till blåkulla, eller i alla fall besöka grannarna.

Inga kommentarer: