torsdag 16 juli 2009

Stockholm i mitt hjärta...

Nu är vi tillbaka efter en liten vistelse i vår huvudstad. I måndags besökte vi valda delar av Stockholm samtidigt som vi njöt av god mat och dryck på ett antal mysiga små ställen. Sen på tisdag morgon/förmiddag så var det dags att sätta sig ner och njuta av en alldeles underbar hotellfrukost, tänka sig att jag som normalt inte äter frukost njuter så ohejdat av hotellfrukostar. Kanske kan det bero på att när man befinner sig på hotell så kliver man inte upp vid femtiden som jag normalt gör utan man sover lite längre och frukosten blir mer som en brunch, det kan även ha något att göra med överdådigheten av godsaker och att det är framställt och att disken liksom bara försvinner. Hur som helst så gillar jag hotellfrukostar.

Efter frukosten så var det dags för något jag längtat efter eller rättare sagt alltid längtar efter, en dag på Gröna Lund med karuseller och sockervadd. Utrustade med varsitt åkband så roade jag och sambon oss kungligt hela dagen, å vad skoj det är att åka karusell. Kvällen bjöd igen på god mat och dryck och trevliga ställen och intressanta människor. Onsdagen var det återigen dags för Djurgården, denna gång Skansen, Bollnästorget, alla våra nordiska djur och allt annat som finns där. Vi avslutade ute på Djurgårdsbrunn på en uteservering i solen, sittande bakom ett litet flytande lusthus så täckte dess tak inflygningsbanan för de gigantiska måsar som också frekventerar stället.

Det har varit en väldigt trevlig tid i Stockholm, men hemkär som jag är så tycker jag att det är skönt att vara hemma igen bland alla våra djur.

Har du långtråkigt i regnet så gör ett besök på Travmuseet där kan du läsa om trav och titta på fina bilder, bland annat Eriks fina bilder samt hans minnen från ett långt travliv.

Inga kommentarer: